למה אופנה טבעונית היא כל כך חשובה לאיכות הסביבה?

אופנה טבעונית הולכת וגוברת בפופולריות בשנים האחרונות, כאשר אנשים הופכים מודעים יותר ליתרונות הסביבתיים והאתיים של טבעונות. אופנה טבעונית לא רק טובה לסביבה, אלא היא גם מלאה בסטייל ובדרך כלל במחיר הרבה יותר סביר מאשר מוצרי עור.

אופנה טבעונית עבור הסביבה

ישנן סיבות רבות מדוע אופנה טבעונית טובה לסביבה. הסיבה הראשונה היא שייצור טקסטיל על בסיס בעלי חיים דורש משאבים רבים. לדוגמה, נדרשים 2,700 ליטר מים כדי לייצר רק קילו אחד של כותנה, בעוד שנדרש 13,000 ליטר מים כדי לייצר קילו עור. טקסטיל על בסיס בעלי חיים גם משחרר גזי חממה מזיקים לאטמוספירה.

האם בדים סינתטיים הם כל כך חפים מפשע?

גם ייצור בדים סינתטיים כמו פוליאסטר יוצר זיהום. עם זאת, ניתן לייצר בדים סינתטיים מחומרים בני קיימא כמו במבוק, אשר אינו דורש הרבה מים או אנרגיה לייצור.

סיבה נוספת לכך שאופנה טבעונית טובה לסביבה היא שהיא נמנעת משימוש במוצרים מן החי. עור, צמר ומשי מתקבלים כולם מבעלי חיים, וייצור החומרים הללו גורם סבל עצום לבעלי חיים. על ידי בחירה באופנה טבעונית, נוכל להימנע מתרום לאכזריות זו.

מחירים טובים יותר, גם לצרכן

לבסוף, אופנה טבעונית לרוב משתלמת יותר מאופנה המבוססת על בעלי חיים. הסיבה לכך היא שבדים סינתטיים זולים יותר לייצור מחומרים טבעיים כמו עור וצמר.

אז למה לא לבחור באופנה טבעונית? זה טוב לאיכות הסביבה, זה מסוגנן, וזה במחיר סביר. מה יש לא לאהוב?

הכתבה באדיבות chilla.co.il, המתמחים בתיקים טבעוניים

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות בקליק

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest