הריסת מבנים לצורך בנייה ירוקה

הריסת מבנים לטובת התחדשות עירונית ירוקה

לרוב הריסת מבנים מתבצעת לצורך בנייה חדשה, אך לא רק. מבנים הורסים לצורך התחדשות עירונית, שיפוצים, סילוק מפגעים סביבתיים ועוד.

לצורך הריסת מבנה צריך להשתמש בקבלן הריסות מורשה, לא כל קבלן מורשה לבצע הריסת מבנים וצריך לוודא שמשתמשים בקבלן שמורשה ומתמחה בהריסה מבנים בצורה יעילה ובטיחותית.

הריסת מבנים

לפני ההריסה

לפני ההריסה עצמה יש להוציא אישורים מהרשויות המקומיות ולבצע את ההריסה בחוק. יש לוודא את מצבו של המבנה בהתאם לרשויות ואם הוא אינו מבנה לשימור ומה הגדרת הקרקע ועוד.

לאחר הוצאת האישורים המתאימים יש לתכנן את הבנייה בהתאם לאופי המבנה והמרחב בו הוא נמצא. ישנן דרכים שונות לבצע הריסת מבנים, כמו שימוש בחומרי נפץ, או פטישי אוויר, כלים הנדסיים או ניסור ביהלום.

כל אחת מהדרכים האלה מתאימה למבנים שונים ולתנאי סביבה שונים. אם האתר נמצא בלב עיר או בשטח פתוח משנה משמעותית את הדרך שבה תבוצע ההריסה. גם הגובה של הבניין וסוג הבניין, הדרך שבה הוא נבנה והתשתיות שלו קובעות דרכי פעולה שונות.

הקבלן הממונה יסרוק את השטח ואת האתר ויחליט על הדרך הטובה ביותר לבצע את ההריסה בהתאם.

פינוי תכולה

לפני ההריסה יש גם לפנות סופית כל פסולת וחפצים, אלה ייעשו לפני התערבות הקבלן. הקבלן יפנה את כל התכולה הנוספת שעוד נותרה לפני ההריסה עצמה. לאחר מכן יתבצע ניתוק של התשתיות.

יש להודיע לרשויות המתאימות על הניתוק של המבנה מהתשתיות השונות, ולנתק אותן עצמן פיזית במתחם. זאת פעולה מורכבת שדורשת קבלן שמכיר את העיסוק.

גידור האתר בהתאם להוראות בטיחות

לאחר פינוי הפסולת וניתוק התשתיות, האתר יוכן להריסה, יגודר על ידי גדר בהתאם לכל חוקי הבטיחות. יש להקפיד על כל אמצעי הבטיחות והזהירות הנדרשים, הריסת מבנים היא פעולה בעלת כוח רב ועל כן יש לוודא שמירה על הוראות הבטיחות בצורה מוחלטת ואין לחפף בהן בשום אופן.

אמצעי הזהירות גם יותאמו לסביבה בה נמצא האתר, יש לוודא שהשכנים מודעים לפעולת ההריסה, ויש לוודא שהם אינם מאוימים בשום צורה ממנה, ולנקוט באמצעי הבטיחות השונים. כמובן בהתאם לסביבה בה נמצא האתר, אין דומה בניין בלב שכונת מגורים צפופה, לבניין בשטח תעשייתי או בשטח פתוח.

הריסה תבוצע בהתאם לתנאי האתר

ההריסה עצמה יכולה לעשות בשלל אמצעים. כמו שהזכרנו, ניתן להשתמש בכלים הנדסיים, ניסור, חומרי נפץ, ועוד. כמובן אך ורק על ידי מומחים מנוסים. הביצוע ייעשה גם הוא בהתאם לתנאי האתר, שיקבעו את הכיוון ממנו ייהרס הבניין, או היכן ימוקמו חומרי הנפץ למשל, הכול תוך הקפדה על כללי הבטיחות.

פינוי הפסולת לאחר מכן

לאחר שההריסה בוצעה, יש לפנות את הפסולת הגדולה שתיווצר. לאחר ההריסה האתר יהיה מלא בחומרי בניין ופסולת שתיווצר מההריסה, יש לפנות את הפסולת הזאת בצורה מקצועית, והפינוי ייעשה על ידי הקבלן, שיפנה את הפסולת בצורה הנדרשת וייפנה אותה לאתרים המתאימים, שם היא תופרד לחומרים השונים ממנה היא עושיה ותמוחזר בהתאם.

Photo by Arun Thomas from Pexels

Photo by Francesco Paggiaro from Pexels

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות בקליק

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest