מזג האוויר בישראל – צפוי אך יכול לעתים להפתיע

כולם מכירים את בעיית ההתחממות הגלובלית, שיש עדויות רבות על השפעות שלה ברחבי העולם. שינויים בטמפרטורות, עלייה של מפלס המים, קרחונים נמסים. זה נראה ומרגיש לנו כל כך רחוק מאתנו אך האם גם בישראל נרגיש את ההתחממות הגלובלית? יתכן שכן, קח סבורה קהילה גדולה של אנשי סביבה ישראלים

מקיץ לקיץ אנו עדים לעלייה בטמפרטורה הממוצעת ומחורף לחורף אנחנו עדים לירידה בטמפרטורה הממוצעת. למעשה לפני כמה ימים כמעט היה בארצנו מיני-הוריקן שלמזלנו פספס יחסית את מחזותינו. המיני הוריקן, או בשמו "מדיקיין" הפתיע חזאים רבים שלא ידעו איך "לאכול" אותו. כולם אמרו שזו תופעה נדירה ביותר ושהיא עלולה להיות מסוכנת ואכן יכולה להיות קשורה להתחממות הגלובלית.

מזג האוויר בישראל – שעון חורף

בלילה בו בירכנו את כניסתו של שעון החורף, חווינו גשמים חזקים וברקים. הגשמים הרבים והבלתי צפויים הביאו להצפות בדרום ומטיילים רבים נדרשו לא להגיע לאזורי הנחלים שהופכים להיות מסוכנים מאוד במזג אוויר כזה.


גם הרעמים והברקים לא קיפחו אותנו ונשמעו כמקהלה רועמת בשמיים כאשר הברקים מכחילים את השמיים הכהים והרעמים פורצים ומרעידים את חלונות הבית. אם כי אנחנו רגילים למזג אוויר כזה כל חורף כמעט, לאיזושהי סערה חזקה, מזג האוויר הזה עדיין נחשב ליחסית נדיר בתקופה זו.

מזג האוויר בישראל – האם יש קשר בין אירועי מזג האוויר האחרונים לשעון החורף?

בגלל שמזג האוויר הקיצוני בא בדיוק בעת שינוי השעון לשעון חורף, אנשים רבים קישרו ביניהם, אך האם יש קשר? למעשה לא.


שעון החורף הוא מסורת ארוכת שנים שמקורה משיקולים כלכליים ומדיניים.
פסיכולוגים ואנשי כלכלה דיווחו לממשלה שאור השמש הופכת אנשים ליצרניים יותר ולכן כמות נורמלית של אור שמש חשובה לקיום כלכלה תקינה, בעקבות כך, על מנת שאנשים לא יצטרכו לקום שעה אחת מוקדם יותר על מנת לחוות כמה שיותר שמש, הוחלט להעביר את השעון שעה אחת אחורה ולתת לאזרחים לקיים את אורח חייהם ללא שינויים קיצוניים מדי בחילופי העונות. כלומר, שעון החורף הוא טוב גם לכלכלה וגם לאזרחים ושניהם מרוויחים מזה.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות בקליק

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest