על החשיבות של מודעות סביבתית בקרב בני הגיל השלישי

נושא הקיימות תופס מקום חשוב מאי פעם בחיים של כולנו. ככל שהמודעות להיקף משבר האקלים והשלכותיו גדלה, כך אנו מזהים עד כמה סוגייה זו חולשת על כל תחומי החיים.

לעתים קרובות אנו נוהגים לייחס תחום זה לאוכלוסייה הצעירה ויוצאים מנקודת הנחה שדור הסבים והסבתות אינו מעוניין ליטול בו חלק.

אחרי הכול, זהו הדור שבמובנים רבים האיץ את התהליך עמו אנו מתמודדים כעת. עם זאת, חשוב שנזכור שחלק בלתי נפרד מאיכות חייו של האדם המבוגר, הוא יכולתו להרגיש רלוונטי ולהשתתף בשיח העדכני המתנהל סביבו.

ככל שנצליח לערב את בני הגיל השלישי הקרובים לנו בפעילות סביבתית, כך נוכל לשרת את המטרה הזו בנאמנות. אז איך נתחיל לעשות זאת? אלו כמה צעדים שכדאי לקחת בחשבון.

לדאוג לקהילה המקומית שלך

יש המון דברים שניתן לעשות מבלי לעזוב כלל את השכונה שלנו.

נוכל לקחת על עצמנו משימה לבקר לעתים קרובות את האדם בביתו וללמד אותו כיצד להפריד פסולת, למסור פריטים למחזור ולהעדיף מוצרי אריזה מתכלים.

שיחה טובה המסבירה את חשיבות הבחירות הללו יכולה למלא את חיי האדם בתוכן חדש ולהעניק לו את התחושה כי הוא מעורב בתהליך משמעותי. נוכל להגדיל לעשות ולפנות לקהילת דיור מוגן בה מתגוררים קרובי משפחתנו ולהציע להם לקיים פעילות בנושא ולקדם את הנושא במקום על ידי מעורבות של הדיירים.

בנוסף, יש לא מעט גינות קהילתיות כיום ביישובי הארץ. זו יכולה להיות הזדמנות נהדרת לצאת מהבית, להפעיל מעט את הגוף, להכיר אנשים חדשים וליהנות מחוויה מעצימה.

ללוות בתהליכי התייעלות אנרגטית

פתרון נוסף הוא לשתף פעולה עם הנהלת הקהילה בה חי האדם המבוגר כדי לעבור לפתרונות חסכוניים וחכמים יותר בתשתיות הבית.

התקנת חסכמים על הברזים ומעבר לתאורה סולארית יכולה לעשות שינוי אדיר.

זה יכול לשמש בסיס חשוב להתחלת שיח בקהילה שיערב את הדיירים בסוגייה שהינה בין הבוערות כיום ברחבי העולם.

ליזום פעילות חינוכית בהנחיית האדם המבוגר

הדרך הטובה ביותר לערב אדם בפעילות, הוא לאפשר לו להוביל אותה.

ניתן לפנות למרכזים קהילתיים ולבתי ספר בסביבה ולהציע לאדם המבוגר לערוך מפגשים עם תלמידים ובני נוער בנושא קיימות.

עם ההתנסות והידע שצברו מהשתתפות בפעילויות בתחום הסביבה והקיימות, יהיה להם לא מעט מה לחלוק עם הדור הצעיר.

הילדים יוכלו לנהל אינטראקציה עם בני דור שכנראה לא היטיבו להכיר עד עכשיו ולהרחיב את אופקיהם וליקרים לנו בני הגיל השלישי, אנו יוצרים סביבה צעירה ומשיבת נפש שמעניקה תוכן רב לחיים.

מגורים באורח חיים בר קיימא

מגורים בדיור לבני הגיל השלישי אינם חשובים רק לתפקודו של האדם המבוגר ולחיים החברתיים שלו.

מדובר במעבר שיכול לחסוך במידה ניכרת בטביעת הרגל הפחמנית של הדיירים ובהרגלי הצריכה שלהם.

כאשר כל הצרכים של הדיירים מסופקים על ידי הצוות באופן מרוכז, משמעות הדבר היא פחות אריזות בזבזניות, כלים חד פעמיים ושימוש בלתי יעיל בחשמל.

ניתן להגדיל לעשות ולהציע לאדם המבוגר מוצרים בני קיימא שישפרו את אורח חייו אפילו יותר.

בקבוקי מים לשימוש חוזר, קשיות נייר, מברשות שיניים ומברשות שיער מבמבוק, בקבוקי ספריי מזכוכית, מכלי אחסון מחומרים לשימוש חוזר ושקיות סיליקון רב פעמיות הן רק כמה מההצעות שיכולות לעשות שינוי משמעותי בחייו של האדם ובכדור הארץ.

כשזה מגיע לאורח חיים בר קיימא, הכול מתחיל באדם היחיד. לא משנה אם נקדם זאת בסביבה המיידית ביותר או ברמה הגלובלית, כל מאמץ קטן יעשה את ההבדל.

אהבתם את המאמר? שתפו ברשתות החברתיות בקליק

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest